onsdag 25. januar 2012

Helsesjekk fra HELVETE!

Mandag skulle vi på helsesjekk hele gjengen. Jeg fikk nummer 454, og ble kontinuerlig tiltalt med dette nummeret. "Number 454 - sit!". "Number 454 go loom 102". "Number 454 shirt off!". Vi ble sendt inn i en lang korridor med dører på alle sidene. Hver dør hadde sin helsesjekk. Slik ble vi sendt sikksakk frem og tilbake til vi var ferdige.

Hvert rom har sine "eksperter". I blodprøve-rommet satt det ei dame som bare satt og tok blodprøver hele dagen. Jeg anslår at hun brukte 2 minutter på meg, og slik regner jeg med at hun holder på hele dagen. Jeg er forsåvidt glad for at jeg var en av de første hun stakk denne dagen, og ikke den aller siste klokken 17:25.

Siden jeg har giftet meg inn i en optikerfamilie så må jeg kommentere synsprøven også. Der var det ikke bokstaver, men tegn som lente seg mot høyre, venstre, opp eller ned. Jeg skjønte ikke dritten i starten, så han gikk helt på toppen på øverste tegnet - det var kanskje en halvmeter i høyde og bredde. Men hva farsken skulle jeg si om tegnet? At det lignet en omvendt E? Han godtok i hvertfall dette og jeg regner med at jeg tilslutt fikk ståkarakter.

En annen morsom detalj på synsprøven var at jeg kikket inn i et speil. Hva blir en omvendt E via et speil? Håper legen hadde vett nok til å se i speilet selv når jeg sa det var en omvendt E.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar