søndag 25. mars 2012

Bruuunost:)


I Yu Yu garden.
Etter en liten kreativ pause kommer jeg nå sterkere tilbake med nye Shanghai updates! :)
Vi har hatt to supre uker med besøk av mamma og pappa. Det var stor gjensynsglede da Kristian fikk se besteforledrene igjen og vi synes selvfølgelig det var stas med besøk! Noe annet vi satte stor pris på var Norsk mat de hadde tatt med til oss, Kristian lærte seg fort et nytt ord, bruuost. Han er en ekte Gudbrandsdøl:)

Pappa tester den lokale vannkvaliteten
Det ble masse sightseeing mens vi hadde besøk. Selvfølgelig måtte vi se Shanghais store høydepunkter som Yu Yu garden, The Bund  og French consession. Vi var også på toppen av den høyeste bygningen her. den ser ut som en korketrekker og har en glassbru som går over toppen på nesten 500 meter. Ganske langt ned! Vi har pruta på vesker på fake marked og jeg hisset meg opp i kjent stil helt til jeg fikk prisen jeg ville ha. Jeg er jammen blitt ganske god til å prute, hehe. Når man er i Kina må man selvfølgelig smake på noen lokale retter som dumpling ( ikke så skummelt), eller glassmanet (kanskje litt eklere)? Må si jeg var noe overrasket da mamma smakte på glassmanter! Ellers har vi gått turer utenfor vår lille lukkede compound hvor man glemmer at man er i Kina og tror man bor i USA. Rett utenfor portene er det fiskelandsby, trange gater, kaos og masse små rare butikker hvor de stort sett selger koster eller vaskefat av ymse slag. Pappa fikk også kjøpt seg en flaske god sprit til 7 RMB, ca 6 kr. Får håpe han ikke blir blind av den første smaken. Men jammen var den billig:)
Nå begynner våren endelig å komme til Shanghai og vi kunne kose oss ute på alle de fine cafene med kaker og Tsing Tao øl. Alle var enige om at vi hadde hatt et kjempe koselig besøk og en fin tur! Når de dro synes vi det var ganske stusselig og stille i huset. Da er jeg glad jeg har fått Iphone og kan HeyTelle med jentene hjemme i Kongsberg!





Foran Tv tårnet i Pudong.

Skrur sammen årets bursdagsgave er gøy!
YuYu garden

Mamma øver seg på å spise glassmanet med pinner.




Stas med besteforeldre!


The Bund, utsikt over til lysene i Pudong.
Inspirert av akrobatshow.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar