mandag 20. mai 2013

Naked stables

Her kommer en noe forsinket påskehilsen fra Shanghai. :)

sikkerhet er ikke viktig i kina, kris er sjøføren
Jeg har som kjent fått panikk fordi vi snart skal hjem og jeg vil oppleve mer. Rundt påsketider er det også noen fridager i Kina så vi benyttet sjansen til å dra på fjelltur, vi er jo Nordmenn.

mye godt på bensinstajonene her
Stedet er Mognashan, det er et par timers kjøretur ut av Shangahi og opp i fjellene. Resorten heter Naked Stables retreat. Da jeg bestilte tenkte jeg ikke så mye på navnet, men da avreiste nærmet seg begynte jeg å bli litt bekymret for at dette skulle være et sted hvor kinesiske nudister møttes for å ri på hest. Jeg fikk noen bekymrede bilder av den noe bleikfeite familien SpitEngh ridene naken på en hest sammen med andre nakene kinesere. Jeg er jo allergisk!
Dette problemet løste seg heldigvis selv, da alle var påkledd.

på tur, vandrepinne må man ha. en stor teplantasje så vi på veien
Her var vi: http://www.nakedretreats.cn/naked-stables-private-reserve/
fint!

vi bodde i en liten rund hytte, i en fjellskrent. Ikke langt fra utendørs basseng og fine tur områder. Deilig å komme seg ut av byen og se noe annet en høye bygninger.
påskeharen kom også hit
 Det var lekerom for kris og hester man kunne ri på om man ville. Det holdt for oss å mate de litt skeptisk på avstand.

Det som er litt litt trist med å reise rundt i Kina, er at uansett hvor vi er ligger det nesten bestandig et lag med fourensetsmog over himmelen. selv her, hvor vi følte at vi var langt unna store byer og mas er det forurenset og grått. Men dette er nok det nærmeste vi kan komme hyttetur i Kina, og vi hadde en kjempefin helg på "fjellet".


ingen nakene folk å se. puh!




gøy å bade!!





folk som jobber på teplantasjen

grisetransport som vi så på veien hjem


fin traktor

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar